Lösemi hastalarının umudu olan bitki tezgahlarda yerini aldı

ADIYAMAN’IN ÇELİKHAN İLÇESİNDE DAĞLARDA TOPLANAN IŞKIN BİTKİSİ SATILMAYA BAŞLANDI.
Lösemi hastalığına iyi geldiği bilinen ışkın otu, tezgahlarda yerini almaya başladı.
Lösemi tedavisinde etkili olduğu bilinen ve grip, nezle, soğuk algınlığı gibi hastalıklarda, yüksek ateşi düşürmede, bağırsak, mide ve sindirim problemi yaşayan kişilerde gaz söktürücü özelliği olan ışkın otu, tezgahlarda yerini almaya başladı. Oldukça şifalı olan ışkın bitkisi, her yıl Nisan ve Mayıs aylarında Adıyaman’ın Çelikhan ilçesindeki dağlarda kendiliğinden yetişiyor.
İlçenin yüksek kesimlerinden toplanan ışkın otu, tezgahlardaki yerini aldı. Her yıl bu mevsimde yoğun ilgi gören ışkının kilosu ise 7,5 ile 20 TL arasında alıcı buluyor.
Günde yaklaşık 50 kilogram ışkın topladıklarını söyleyen Mehmet Pamuk, “Bizler sabahın erken saatlerinde yüksek rakımlı Karagül mevkiine gidip akşama kadar topluyoruz. Her birimiz akşama kadar 30 ila 50 kilogram arası toplaya biliyoruz. Toplanan ışkınları kısa sürede satışa çıkarıyoruz eğer hemen tüketilmezse suyu çekiliyor lezzeti kaçıyor” diye konuştu.


Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- Rasim Ozan Kütahyalı’nın Mal Varlığı Nedir? Hangi Araç ve Konutları Var?
- Mirgün Cabas Hakkında Gözaltı Kararı: Soruşturmada Adı Geçen Diğer Ünlüler Kimler?
- 25 Mayıs Kargolar Açık Mı? Kurban Bayramı Öncesi Kargo Saatleri Belli Oldu
- Okullar Ne Zaman Kapanıyor? 2026 Yaz Tatili Tarihleri
- İstanbul'da Avrupa Ligi Finali Öncesi Trafik Kilitleyecek: İşte Kapanacak Tüm Yollar ve Alternatif Rotalar
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN


Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.